dilluns, 9 de febrer de 2009

Trencament del govern de Viladecavalls

Aquest matí coneixíem per boca de l'alcalde de Viladecavalls, Sebastià Homs (CiU), que ha fet fora al fins ara 1r tinent d'alcalde Paco Vega (PVA) del Govern de Viladecavalls.

Homs ha posat de manifest una manca de confiança que l'ha portat a prendre aquesta decisió.

D'aquesta manera, doncs, Paco Vega passa a l'oposició despatxat pel seu soci de govern, Sebastià Homs. I, consegüentment, CiU es queda al govern amb minoria (6 regidors).

Homs també ens ha explicat que vol parlar amb totes les forces polítiques que fins ara hem estat a la oposició.

Al meu entendre el recanvi ja està precuinat i crec que es perfila un pacte CIU-PSC, ja que els socialistes van abstenir-se als pressupostos de 2009 i han mantingut una actitud d'acostament manifest als darrers Plens. De tota manera, tant socialistes com l'ex 1r tinent d'alcalde Paco Vega van intentar articular un quatripartit (PSC-ERC-ICV-PVA) mesos enrere sense èxit. En els propers dies ho anirem veient...

El que està clar és que Sebastià Homs i Paco Vega s'han demostrat incapaços d 'aportar l'estabilitat necessària perque un govern funcioni dignament. Es demostra, doncs, que el que l'equip de govern va escenificar a aquesta notícia és mentida. I ja sabem el que els passa als polítics que diuen mentides...

També em pregunto com justificarien els socialistes el seu hipotètic pacte amb Homs...


7 comentaris:

maripau ha dit...

La falta de confianza no hay quien se la crea, bueno, dada la cantidad de mentiras que dice Sebastia lo logico es no creerle.
Considero a Paco Vega mucho mas inteligente que a Sebatia, si lo han hecho saltar no habrá dejado la información de la que alardea escondida en un cajón, seguro que en su momento la utilizará.
Por lo que respecta al P.S.C. si bien es cierto que hace un par de meses que vota a favor de C.I.U., no es menos cierto que hace menos de diez meses pensaban en arrebatarle la alcaldia a C.I.U. con la ayuda de P.V.A.
El tiempo dirá...si el pacto está hecho el P.S.C. pierde credibilidad, si C.I.U gobierna en minoria culpará a los demas de no poder hacer nada (le iria de perlas) y si se hace saltar al equipo de gobierno que Dios ayude a los que vengan detrás, sin un céntimo y con deudas hasta el cuello.

Carles Rodríguez ha dit...

Maripau, el panorama lo pintas bastante desolador. No te falta razón. De todas formas, es faena nuestra, de los políticos, los que vengamos, o los que se quedan, acabar la función y ordenar la casa, que en éste caso es la de todos, el Ayuntamiento. Ganas no faltan.
Un saludo!

maripau ha dit...

Creo que quien gobierne ha de poner orden en la casa, de entrada hacer cumplir todo lo aprobado en pleno y no llevado a cabo. Realizar la auditoria solicitada de Viladecavalls Multigestio...entrar sin ventilar y sin aclarar si hay trapos sucios, es ser complice. Una vez ventilada la casa en vuestras manos está hacer lo que creais más conveniente.

Carles Rodríguez ha dit...

Estamos de acuerdo.

Antoni Peiruza Rocamora ha dit...

Buenos días a todos.
Las noticias no paran de salir en nuestro municipio, ahora esto, dentro de unos días o semanas tendremos más, quizás haya una nueva coalición, quien sabe, pero lo que creo es de que no se debe llegar a ningún acuerdo sin saber realmente como está este ayuntamiento, dicen que al 109% pero y si está a más, recordaremos que el máximo permitido es del 110%, si se supera habrá una intervención de la GENERALITAT, así no se podrá hacer nada de nada, el que entre tendrá las manos atadas hasta el final de la legislatura.
Entrar sin hacer auditoria, es entrar con una venda en los ojos y decir a todo que si, haciéndose responsable del estado económico actual, solo demostraría con esto las ansias de poder, y para que, si no se podrá hacer nada.
En mi opinión se debe de pedir auditoria tanto del ayuntamiento como de Multigestio, se debe de tirar adelante todas aquellas cosas que en el mal gobierno del Sebastiá, no se han permitido, después trabajar para el pueblo, desde donde sea, dentro o fuera, con mayoría y sin ella, esta es una oportunidad única.
Hacer coalición con CIU es darle alas para las próximas elecciones, informar al municipio después de la auditoria es una actuación de higiene política que sabremos reconoce en las urnas dentro de dos años.
Podemos hacer un poco de historia rápida, el Sebastiá provocó la salida de Felix, con la ayuda de Jordi Salvador, antes de las elecciones ya prescindió de él sin decírselo simplemente no lo puso en listas, Jordi se entero después de la presentación de la candidatura; al necesitar un regidor para la mayoría, se hizo coalición con la PVA, Paco Vega no ha durado ni dos años, ¿qué le espera a la próxima coalición?, ¿unos meses de no poder hacer nada?.

SEAN SENSATOS SEÑORES ES LA HORA DE DECIR COMO ESTA EL AYUNTAMIENTO Y DEMOSTRAR QUE NO SE ESTA EN POLITICA POR UN SUELDO.

El punyalet d'el Rei Pere ha dit...

Jo penso que tal com està el panorama deixar que CiU vagi fent consultes amb els partits polítics que fins ara menystenia és indigne.
El possible aliat de CiU (Francisco García) presentarà l’acord com un triomf i la volta a la normalitat democràtica, com si això fos motiu de negociació, per això veus socialistes es curen en salut tot dient que si pacten amb CiU seria només amb moltes condicions. Que vol dir això? Que es farien plens mensuals, que als regidors de l’oposició li tornarien a donar un telèfon mòbil?, que es farien més Comissions Informatives?. Això no poden ser motius de pacte, això no son condicions o acords de govern, és simplement el que es dóna a la gran majoria d’Ajuntaments, normalitat al marge d’acords polítics.

Anònim ha dit...

Però no sumen el mateix ICV-ERC-PSC que CIU? Jo crec que aquest és el camí ara...
Som molts els que volem un canvi!