
El passat divendres vaig tenir la sort de poder acompanyar el Conseller de Medi Ambient i Habitatge, Francesc Baltasar, a la seva visita a la planta de Circutor a Viladecavalls.
Aquests dies que principalment es parla de crisi econòmica i financera; cal seguir recordant els estralls que la crisi ecològica està, també, causant al món globalitzat en que vivim.
Una crisi ecològica que té conseqüències com el canvi climàtic i l'escalfament global i que, alhora, genera una escassetat de recursos energètics. Sap greu parlar un altre cop de crisi, però és així; estem davant d'una crisi energètica derivada del consum ineficient i de la dependència dels combustibles fòssils (petroli, carbó, gas). Fonts d'energia que, com el seu propi nom indica, son finites, no renovables.
Doncs bé, sense enrollar-me més, ja que tampoc sóc un expert, a Circutor es dediquen precisament a dissenyar productes per a l'estalvi i control energètic d'edificis, vehicles, etc i ,alhora, treballen amb energies renovables tals com l'eòlica i la solar.
Els gerents de l'empresa van explicar-nos que pràcticament no han notat la crisi. I no és perquè si. Treballen a un sector que alguns dirien que és el futur, jo crec que ja és el present. No és casualitat que exportin a més de 100 països i que el seu principal client sigui Noruega.
L'eficiència energètica i l'estalvi, juntament amb el desenvolupament i l'aposta per les renovables hauria d'estar a les agendes de tots els països del 1r món. Això contrasta amb l'aposta per les nuclears del govern espanyol.
Ja per acabar, a Circutor van ensenyar-nos una estació de càrrega de vehicles elèctrics. A Viladecavalls està prevista la instal·lació d'una d'aquestes terminals de càrrega. Grans marques com Volvo, Toyota o Nissan ja tenen enllestits nous models d'híbrids endollables. I és que els cotxes elèctrics, tant híbrids com purs, hauran de ser, necessàriament, els vehicles del futur.
Aquests dies que principalment es parla de crisi econòmica i financera; cal seguir recordant els estralls que la crisi ecològica està, també, causant al món globalitzat en que vivim.
Una crisi ecològica que té conseqüències com el canvi climàtic i l'escalfament global i que, alhora, genera una escassetat de recursos energètics. Sap greu parlar un altre cop de crisi, però és així; estem davant d'una crisi energètica derivada del consum ineficient i de la dependència dels combustibles fòssils (petroli, carbó, gas). Fonts d'energia que, com el seu propi nom indica, son finites, no renovables.
Doncs bé, sense enrollar-me més, ja que tampoc sóc un expert, a Circutor es dediquen precisament a dissenyar productes per a l'estalvi i control energètic d'edificis, vehicles, etc i ,alhora, treballen amb energies renovables tals com l'eòlica i la solar.
Els gerents de l'empresa van explicar-nos que pràcticament no han notat la crisi. I no és perquè si. Treballen a un sector que alguns dirien que és el futur, jo crec que ja és el present. No és casualitat que exportin a més de 100 països i que el seu principal client sigui Noruega.
L'eficiència energètica i l'estalvi, juntament amb el desenvolupament i l'aposta per les renovables hauria d'estar a les agendes de tots els països del 1r món. Això contrasta amb l'aposta per les nuclears del govern espanyol.
Ja per acabar, a Circutor van ensenyar-nos una estació de càrrega de vehicles elèctrics. A Viladecavalls està prevista la instal·lació d'una d'aquestes terminals de càrrega. Grans marques com Volvo, Toyota o Nissan ja tenen enllestits nous models d'híbrids endollables. I és que els cotxes elèctrics, tant híbrids com purs, hauran de ser, necessàriament, els vehicles del futur.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada